Keress pénzt e-könyvekkel

Keress pénzt e-könyvekkel

„A PénzNindzsa fő célja az olvasók pénzügyi életének a jobbá tétele. Olyan vállalatokkal dolgozunk együtt, akik hasonló elképzeléssel rendelkeznek. Ebben a cikkben megjelenő linkek a partnereinktől származhatnak. Mi így keresünk pénzt.”
Ninja Metric Ikon

Nehézség

Közepes
Közepes

Idő

Közepes
Közepes

Jövedelem

Közepes
Közepes

Egy e-könyv megírása jó módszer az online pénzkeresésre, még akkor is, ha nem vagy tapasztalt író. A képzelt és valós eseményeken alapuló e-könyvek folyamatos bevételt biztosítanak, és mikor idővel több könyvet is kiadsz, javíthatod a keresési lehetőségeidet és figyelemre méltó kiegészítést kiegészítést kereshetsz meg az alap bevételed mellé. Sokan építettek fel már millió-dolláros birodalmat az e-könyvek írásából és eladásából.

Az e-könyvek népszerűsége folyamatosan nő. E-könyv olvasók, mint a Kindle vagy például a Nook, az iPad és hozzá hasonló tabletek, valamint okostelefonokra készített e-olvasó alkalmazások az embereket a hagyományos kemény- és puha kötésű könyvek helyett az elektronikus könyvek felé terelik. Ez lehetővé tette minden korosztálynak minden tapasztalati szinten, hogy különböző témájú e-könyvek írásából éljen meg. Saját kiadású könyvnél lehetőséged van rá, hogy kiadók felkeresése nélkül, egyenesen a célközönségnek add el a műveidet.

Kutatások szerint közel 700,000 ember ír e-könyveket világszerte, és több százezer könyv érhető el különböző weboldalakon. Például, az Egyesült Királyságban több mint 650,000 elektronikus könyvet lehet megvásárolni a Kindle áruházban, valamint közel egymilliót lehet ingyenesen letölteni.

Ha mindig is szerettél volna író lenni, most könnyebb valóra váltanod ezeket az álmokat, mint valaha, és ha követed a tanácsokat, amiket itt találsz, könnyedén kereshetsz vele pénzt. Ez még a te teljes munkaidős online állásoddá is válhat, ha azt akarod.

Egy E-könyv megírása

A kiadás, valamint eladás elött jön a legnehezebb rész: megírni magát a könyvet.

Nagyon fontos, hogy a könyvedet a lehető legjobban írd meg, és ne próbáld meg elsietni vagy gyorsan befejezni. Egy rosszul megírt könyv, tele hibákkal és nem megfelelően formázva nem fog semmi pénzt hozni, mivel nem lesz vonzó az olvasók számára. Ha sikeres akarsz lenni, az általad elérhető legmagasabb minőségben kell kiadnod a könyvedet, és ez azt jelenti, hogy rengeteg időt kell áldoznod az írásra, hibakeresésre és újraírásra. Közzétehetsz egy szabadúszói állást, és felbérelhetsz valakit, hogy írja meg számodra a könyvet. Az olyan weboldalakon, mint az Upwork találhatsz egy tehetséges illetőt anélkül, hogy sok pénzt adnál ki érte.

Mielőtt azonban elkezdenéd az írást, el kell döntened, mit is akarsz írni. Nem elég azt kiválasztani, hogy kitalált vagy valós alapú legyen-e. Ha rövid törtneteket, novellát, vagy regényt akarsz írni, akkor egy témára kell koncentrálnod. A legsikeresebb témák a bűnügyi thrillerek, az ún. chick lit (főként nőknek szóló, könnyed irodalom), a paranormális jelenségekkel bővített romantika és a fantasy. Jobban érdekelnek a valós alapú művek? El kell határoznod magad, azon belül melyik irányba mész. Általában az ismertető és gyakorlati tanácsokat nyújtó könyvek a legjövedelmezőbbek az e-könyvek világában.

Ha eldöntötted egész pontosan mit is akarsz írni, jó ötlet utánajárni, hogy a sikeres szerzők mi mindent tesznek népszerűségük elérése és fenntartása végett. Próbáld meg elolvasni a 20 legsikeresebb és legnépszerűbb könyvet abban a kategóriában, amiben te is akarsz majd írni. Természetesen nem akarod ellopni az ötleteiket, de segítséget kaphatsz abban, hogy úgy írhasd és formázhasd majd a munkádat, hogy az vonzó legyen az olvasók számára.

Egy másik fontos dolog, amit számításba kell venned egy e-könyv írásakor, az a hossza. Meglátod majd, hogy a legnépszerűbb könyvek általában rövidek. Próbálj egy 1-2 óra alatt elolvasható művet adni az olvasó kezébe. Ha ennél mindenképpen hosszabbnak kell lennie a könyvednek, lehet, hogy jobb ötlet kiadni több kötetbe szétválasztva.

Ha van egy piszkozatod, amivel elégedett vagy, hasznos, ha bérelsz egy rektort, aki kiadás előtt átolvassa, korrigálja és feljavítja a munkádat. Ezután jöhet a következő lépés.

Mikor írsz, nagyon fontos, hogy ne várd el rögtön az első e-könyvedtől, hogy hihetetlenül sikeres legyen. Sok író csak a negyedik vagy ötödik könyve után lesz igazán sikeres. Legyenek valószerű elvárásaid az elejétől fogva, és így elkerülheted a csalódást.

A Borító Tervezése

A mondás, miszerint ne ítélj meg egy könyvet a borítója alapján, valójában nem érvényes igazi könyvekre! Gyakran az olvasók borítója alapján választanak könyvet, ami főképp igaz az e-könyvek világában. Az emberek vásárláskor a borító kicsinyített mását látják majd, tehát célszerű olyan borítót tervezni, ami szembetűnő és érdekes.

A legjobb borító érdekében keress egy egyszerű, de erőteljes képet, ami egybevág a könyved témájával. Lehet, hogy te magad is tudnál csinálni egyet, de sokszor jobb, ha egy szerződtetett grafikusra bízod a munkát.

A Könyv Feltöltése

Miután megírtad az e-könyvedet, szükséges egy olyan leírást írnod hozzá, ami az embereket a munkád elolvasására készteti majd. Írj egy-két rövid bekezdést, ami leköti az olvasó figyelmét és felkelti az érdeklődését. Hatásos, ha mellékelsz egy rövid szemelvényt is a leíráshoz, valamint jó, ha tájékoztatod az olvasót arról, hogy hány szavas a könyved – így a vásárlónak jó elképzelése lesz arról, hogy miért is fog fizetni.

Amint elkészültél a leírással, kész vagy a feltöltésre. Az Amazon webáruház egy jó hely a kezdésre. Az oldalon van egy videó, ami megtanít a folyamatra, és lehetővé teszi, hogy minél gyorsabban feltölthesd az e-könyvedet. Egy másik kiváló szolgáltatás, amit érdemes kipróbálnod, az a smashwords.com weboldalé, ami segít, hogy a könyved felkerüljön az Apple iBooks áruházba, valamint a Barnes & Noble-be, a Diesel e-Books-hoz és a Sony Reader Store e-könyv áruházba.

Keress pénzt e-könyvekkel

Az Ár Megállapítása

Az e-könyved beárazása csakis tőled függ majd. Hogy meghatározd az árat, nézd meg, hogy mennyibe kerülnek a legsikeresebb könyvek a kategóriában. A könyved árát hasonlóra, vagy akár valamivel kevesebbre állíts be, mint a többi könyvé.

Emlékezz rá, hogy az áruház levon valamennyit magának a pénzből, amit a vásárlók fizetnek. Minden weboldalnak és szolgáltatásnak megvan a saját jogdíj rendszere, úgyhogy jó, ha utánajársz, hogy az általad kiszemelt áruház mennyit von le, mielőtt beárazod és feltöltöd a könyvedet.

Az E-könyved Reklámozása

Általában feltöltés után 24-től 48-óráig terjedő időkorlát után lesz elérhető az e-könyved. Ne várd azonban, hogy azután azonnal meginduljanak a rendelések. Szükséges az e-könyved reklámozása ahhoz, hogy észrevegyenek az olvasók és megvegyék a könyvedet.

A legjobb hirdetési módok közé tartoznak:

  • A közösségi oldalak, mint a Facebook, a Twitter és a Google+
  • E-könyvekre szakosodott oldalak: például a Goodreads.com és a Kindleboards.com
  • A saját weboldalad
  • WordPress blogok
  • Különböző fórumok és Reddit csoportok

A legfontosabb dolog, amit észben kell tartanod az e-könyved hirdetése közben, az a célközönséged. Kérdezd meg magadtól:

  • Vajon ki a legvalószínűbb, hogy elolvassa a könyvemet?
  • Miért akarnák az én könyvemet olvasni, nem pedig egy másikat?
  • Hol tudnának legjobban értesülni az e-könyvemről?
  • Mit tudok tenni annak érdekében, hogy felkeltsem az érdeklődésüket a könyvemmel szemben?

Keress pénzt e-könyvekkel

Itt egy példa. Mondjuk, hogy megírtál egy könyvet a mexikói ételek elkészítéséről. Azt nem mondhatod, hogy a célközönséged valaki, aki mexikói ételeket akar készíteni. Gondolj bele keményen, ki akarhat egy mexikói ételekről szóló e-könyvet vásárolni—valószínűleg egy fiatal felnőtt vagy otthonteremtő, aki szereti a főzést, és szeretne új recepteket kipróbálni.

Lehet, hogy azért akarják a te könyvedet olvasni, mert a családod mexikói, és minden recept a könyvedben hiteles és eredeti. A Pinterest nevű weboldal egy népszerű hely receptek keresésére, úgyhogy érdemes lehet létrehozni különböző „pin”-eket az oldalon, amik a weboldaladhoz vagy az e-könyvedhez mutatnának.

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top