facebook pixel

4 mód a Facebookos Pénzkeresésre

A Facebook nem egészen az a hely, ahol a tegnap esti partiról , vagy a tengerparti nyaralásodról posztolsz ki képeket.Nyilván nagyon jó arra, hogy tartsd a kapcsolatot a legjobb barátokkal, vagy a régi, középiskolás osztálytársaiddal, de sokkal többet is ki lehet hozni belőle.

A Facebook talán a legjobb közösségi média ahol kikapcsolódhatsz, és elsőre nem egy olyan helynek tűnik ahol pénzt lehet keresni. De a Facebook a legnagyobb közösségi média, szóval ha még időben belevágsz sokféleképpen kereshetsz pénzt.

Itt egy útmutatót olvashatsz, amelyben 4 módot mutatunk be a pénzszerzésre és a potencionális meggazdagodásra a Facebook lehetőségeinek felhasználásával. Ha még nem olvastad a Pénznindzsa.hu írását a Facebook pénzkeresésről, elolvashatod azt ezen az oldalon.

Mi az a Facebook?

Hacsak eddig nem burokban éltél, kellett, hogy hallj már valamit a Facebookról.

Ez a világ legnagyobb közösségi hálója, mely több mint 1 milliárd aktív taggal rendelkezik. Mikor Mark Zuckerberg 2004-ben megalapította a weboldalt, eredetileg ő csak a Harvard diákjainak szánta, mint valamiféle évkönyvet .Talán meg sem kell említenünk, hogy a weboldal hamarosan kinőtte magát onnan.

Rengeteg ember számára ma már elképzelhetetlen az élet Facebook nélkül, ahol meg tudnak osztani különböző kiírásokat, fotókat, eseményeket az “ismerőseikkel”. Az oldal viszonylag rövid időn belül rengeteg taggal rendelkezett, és ez a nagy tömeg rengeteg lehetőséget rejt magában.

4 mód a Facebookos pénzkeresésre

1. Add el a régi cuccaid

Amikor kiürítjük a régi szekrényeinket gyakran olyan weboldalak jutnak az eszünkbe mint pl az eBay. Ezen oldalak mellett a Facebook is egy nagy közösséget jelent, mely segítségedre lehet a régi cuccaid eladását illetően.

Természetesen posztolhatsz egy üzenetet, melyben az ismerőseid tudtára hozod, hogy te ezt, és ezt kínálod eladásra. Ez azonban csak egy korlátolt számú közösséget szólít meg, ugyanis csak az ismerőseid láthatják.

Más megoldás, ha keresel egy helyi piac-csoportot, ahol már több ember található meg. A legtöbb régiónak már van saját piac-csoportja, de ha véletlenül nem lenne, te magad is elindíthatsz egyet. Az előnye ezen csoportoknak, hogy rengeteg ember található meg bennük, akiket érdekelhet a hirdetésed.

Egy másik előny a fentebb említett oldalakkal szemben, hogy itt te szabod meg az árakat, valamint a fizetési és a szállítási módot is. Ami pedig még fontosabb: A Facebookon senki nem vesz le a profitodból – minden a tiéd marad.

Tehát ne feledd, ha a Facebookon tervezel eladni:

  • Tudd meg, milyen szabályok vonatkoznak az adott csoportra. Vannak olyan csoportok, amelyek csak egy-két termékre vannak szakosodva.
  • Mivel a Facebookon szabad a kommentelés, ezért könnyen megtapasztalhatod, hogy próbálnak alkudozni az árakat illetően. Ezzel nincs túl sok dolog, de azért vedd figyelembe, mikor árakat szabsz. Mindig úgy szabj árat, hogy engedhess belőle egy kicsit.

Ha el tudod fogadni a csoportok szabályzatát, és az alkudozóknak is engedsz , akkor a Facebook számodra egy csodálatos hely lehet a termékeid eladására.

2. Hirdesd a cégedet

Ha van egy céged, hajnyíró szalonod, egy webáruházad vagy egy kávézod, akkor a Facebookon rengeteg ingyenes hirdetésre tehetsz szert

Készíthetsz egy saját oldalt a vállalkozásodnak ahol megoszthatod a termékeidet és kommunikálhatsz az ügyfeleiddel. Olyan nevet válassz, mely könnyen megtalálható egy keresőrendszerben. A Google Adwords-ön találhatsz jó kulcsszavakat, melyek könnyen elérhetővé tesznek téged az ügyfeleid számára. Ha több szóból álló nevet választasz, figyelj arra, hogy az első szó könnyen megtalálható legyen olyan emberek számára akik ilyesmi témakörben érdeklődnek.

Egyszerűbb mód, hogy megtaláljanak az ügyfeleid, ha rengeteg bejegyzést készítesz. Ha lehetséges olyan bejegyzéseket írj, melyek egyszerre érdekesek, szórakoztatóak, és reprezentálják a termékedet is.

Ha online webshopod van akkor figyelj arra, hogy a Facebook oldaladon hasonló dizájn legyen mint a webáruházadban. Igy az ügyfeleid könnyebben megjegyzik a termékedet, és profibbnak is tűnik.

Nem számit, hogy szolgáltatást vagy terméket kínálsz eladásra, a Facebook oldalad NE csak hirdetésből álljon. Olyan posztokat hozz létre, amit az emberek szívesen olvasnak. Olyan oldalak példáján hozd létre a sajátodat, amelyeket te magad is szívesen követsz! Ossz meg idézeteket, anekdotákat, képeket… Olyat, ami érdekes, vagy szórakoztató. Ha szert teszel egy hüséges követői táborra, könnyedén oszthatsz meg reklámszerü üzeneteket anélkül, hogy elveszítenéd őket. Szóval például, ha a Facebook oldaladon minden a bitcoinról szól, ne csak a terméked eladására fókuszálj. Mutass fel néhány személyes dolgot a körödben, hogy igazán kapcsolatba kerülj az emberekkel.

3. Hirdess más vállalkozásokat

4 mód a Facebookos pénzkeresésre

Egy másik mód arra, hogy egy kis zsebpénzt kereshess az az, hogy mások termékeit osztod meg. Sok vállalkozás megengedi az úgynevezett “partnerprogrami linkekek”, megosztását, melyet a saját oldalaidon oszthatsz meg. Minden egyes alkalommal, mikor valaki a te linkeden keresztül vásárol valamit, te egy kis százalékot kapsz a profitból. Az Amazon.com-nál 10% -ot kapsz minden vásárlás végösszegéből, de a legtöbb helyen ez 5% körül mozog.

Könnyűnek tűnik, de az igazság az, hogy rengeteg követőre van szükséged ahhoz, hogy pénzt kereshess ebből. Ha például megosztasz egy $20-os terméket, és valaki ezt megvásárolja – te ebből csak $2-t keresel. Tehát ha szép összeget szeretnél ebből keresni rengeteg követőre lesz szükséged. És ez még nem is elég: olyan követők szükségesek akik szívesen vásárolnak.

De ez nem szabad, hogy eltántorítson! Ha sikeresen felépítettél egy hűséges követői tábort, semmi sem állhat az utadba, hogy pénzt kereshess vele. Ha belefektetsz egy kis munkát és energiát, akkor biztosan ki tudsz hozni valamit egy olyan hálózatból, amely 1 milliárd taggal rendelkezik.

Itt találsz néhány pontot arra vonatkozóan, hogy mit csinálj, ha másokat reklámozol:

  • Elsősorban döntsd el, hogy melyik vállalkozást szeretnéd hirdetni.
  • Ha úgy döntesz, hogy egy vállalkozást fogsz hirdetni SOHA ne fizess a partnerprogrami linkedért.
  • Olvasd el figyelmesen a felhasználási feltételeket, ugyanis a legtöbb cég megszabja, hogy milyen marketinget szeretnének.
  • Ezek után készíthetsz egy Facebook oldalat, és nekiállhatsz a hirdetésnek.
  • A legjobb, ha leszögezed, hogy ez egy hirdetésre szolgáló oldal, és akkor nem fogják azt érezni a követőid, hogy átvered őket. De figyelj arra, hogy az oldal szórakoztató és vicces maradjon, ugyanis csak igy tudod megtartani a követőidet.

Minél több követőd és posztod van , annál nagyobb a valószínűségé annak, hogy pénzt tudsz keresni a partnerprogrami linkekkel. Szóval fektess elegendő energiát és időt abba, hogy jó és tartalmas oldalt hozz létre.

A partnerprogrami linkeket akkor is használhatod, ha blogon szeretnél pénzt keresni  vagy pénzt szeretnél keresni a Twitteren. De rengeteg módszert olvashatsz arra vonatkozóan, hogy hogyan kereshetsz pénzt partnerprogrami linkekkel itt.

4. Keress munkát

Ha állásra van szükséged, a Facebook segíthet. Első és legfontosabb dolog, hogy ha sok időt és energiát fektettél abba, hogy írj egy professzionális önéletrajzot, amit aztán széles körben terjesztesz akkor nem jó ha a Facebook oldalad egy nagy nulla.

Sok vállalat a közösségi médiát használja, ha új munkaerőre van szüksége, ezáltal nem igazán előnyös ha a Facebook profilképed egy buli utáni kép ahol egy villanyoszlopról lógsz lefelé részegen. De nem azt mondjuk, hogy az oldaladnak túl komolynak és unalmasnak kell tűnnie, mert ez is hátrány lehet, csak gondolj bele abba, hogy milyen képpel szeretnéd reprezentálni magadat.

Hozd a Facebookos közösséged tudtára, ha állásra van szükséged. Ha nekik nincs szabad állásuk, lehet, hogy ismernek valakit akinek igen. Meg is kérhetsz embereket, hogy osszák meg a bejegyzésedet ezáltal az szélesebb körben elterjedhet. Nem garantáljuk, hogy kifizetődő lesz, de egy próbát mindenképpen megér.

A Facebook nem az elsődleges hely az álláskeresésre, de mindenképpen jó lehet! Így nagyobb az esélyed arra, hogy kitörj a munkanélküliségből.

Ha egy bizonyos vállalkozáshoz szeretnél csatlakozni, derítsed ki, hogy ki foglalkozik az állásokkal, és keresd fel őt. Figyelj arra is, hogy ne tűnj túl kétségbeesettnek sem, mert ez a Facebook profilodról könnyen láthatóvá válhat.  De ha jól csinálod akkor észrevehetőbb leszel mintha a Twitteren vagy a LinkedInen csinálnád ugyan ezt.

Ha eljutottál odáig, hogy kapsz időpontot egy állásinterjúra, akkor nézd meg az interjúztató profilját, szerezz egy kis tudomást az érdeklődési köréről, stb… Ez előny lehet az interjún, és biztosan emlékezni fog rád. De nem említheted meg, hogy megnézted a Facebook profilját, mert akkor megint lúzernek fogsz tűnni.

És mint minden közösségi médiánál, a Facebooknál is figyelj arra, hogy mit osztasz meg. Soha nem tudhatod, hogy egy nap ki fogja megtekinteni a Facebook profilodat, szóval mindig tartsd szalonképes állapotban. Ha egy kis időt és energiát fektetsz a Facebook profilod alakításába, egy nap előnyödre válhat.

Scroll to Top